Недеља, 7.јун 2020.
ОБАВЕШТЕЊЕ:
Због седнице која је заказана за уторак у 9 сати, обавештавам ученике који желе да одговарају у циљу поправљања оцене, да време испитивања померам за 8 сати. Све остало остаје исто.
Четвртак, 4.јун 2020.
петак, 29. април
Драги петаци, данас је била усмена провера, а и данас је последњи час на ТВ учионици. Разговарао сам са већином вас, али ипак са некима нисам успео да успоставим контакт иако сам на време сваког од вас обавестио о данашњој провери.
Према одлуци Министарства, настава на даљину траје још две недеље, и то време ћемо искористити за обнављање и утврђивање градива које смо прешли у овом разреду.
НАСТАВИТЕ ДА ПРАТИТЕ ОВАЈ БЛОГ, ЈЕР ВАС ОЧЕКУЈУ ВАЖНА ОБАВЕШТЕЊА. Такође ћу вам постављати и лекције које треба да обновите.
За почетак, обновите за викенд лекцију "ЦЕНТРАЛНА СИМЕТРИЈА", страна 82 у Уџбенику.
Домаћи задатак: произвољни петоугао пресликати прво централном а затим и осном симетријом.
Среда, 27. мај
час 140.
ОБАВЕШТЕЊЕ:
данас је завршена провера знања у седмом разреду. Сутра ће бити у шестом, тако да сте ви на реду у петак, 29.маја. Свакога од вас ћу позвати преко Вибера: ако ми неко није послао број на који да зовем, нека то што пре учини!
Позив очекујте у времену од 10 до 13 часова наведеног дана.
Тема данашњег часа је наставак јучерашњег часа, тј.
ПРИМЕНА СИМЕТРАЛЕ ДУЖИ И УГЛА
Јуче смо причали о примени симетрале дужи. Што се тиче симетрале угла, она нам је најчешће од к0ристи приликом конструкција појединих углова: нпр, ако нам је потребан угао од 30 степени, ми прво морамо да конструишемо угао од 60 степени, па да га симетралом поделимо на два; угао од 45 степени је половина угла од 90, 15 је пола од 30 итд...
Домаћи задатак:
подсетити се конструкција углова од 60 и 90 степени, а затим помоћу симетрала, конструисати угао од 45 и 15 степени.
Уторак, 26.мај
час 139.
Петаци, питате ме коју тему ћу проверавати. Већ сам то написао на овом блогу: градиво које смо радили у задња 2 и по месеца. Ви сте на реду када завршим са седмим и шестим разредом, а то је највероватније почетак идуће недеље.
Понедељк, 25.мај
час 138.
четвртак, 21.мај 2020.
час 136.
среда 20.мај. 2020
час 135. ОБАВЕШТЕЊЕ ЈЕ ИСПОД ЛЕКЦИЈЕ
уторак, 19.мај
час 134.
понедељак, 18.мај 2020.
час 133.
Четвртак 14.мај 2020.
час 132.
Среда, 13.мај 2020.
час 131.
Уторак, 12.мај 2020.
час 130.
ПОНЕДЕЉАК, 11.МАЈ
Час 127-129
субота 9.мај 2020.
час 126.
ТВ час, НЕЈЕДНАЧИНЕ
петак, 8 мај 2020
час 125.
СЛОЖЕНИЈЕ ЈЕДНАЧИНЕ
Данас вам задајем три текстуална задатка. Они су, као по правилу, кад су у питању једначине (и неједначине) прилично прости за решавање. главни "проблем" у њима је правилно поставити задатак, а то ћете урадити правилно само ако сте задатак потпуно разумели.
Пример: Милица је замислила један број, па га увећала 2,5 пута. Затим је од тако добијеног производа одузела 9,8 и добила је 7,7. Који је број Милица замислила?
Решење: Не знамо који је то број, па ћемо га обелижити са х. Тај број је увећала 2,5 пута: то значи да га је помножила са 2,5. Од производа (2,5 ∙ х) одузела је 9,8 (значи минус 9,8) и добила (једнако) 7,7.
Све то изгледа овако:
2,5 ∙ х - 9,8 = 7,7
просто, зар не?
ваш домаћи су задаци 175 и 178 из збирке.
Додатни задатак. стр 185, задатак185
четвртак, 7.мај 2020.
час 124.
Среда, 6.мај 2020
123. час
Уторак, 5.мај 2020.
122. час
Данашња тема иста као и јучерашња:
БРОЈЕВНИ ИЗРАЗИ
други део
настављамо са вежбањем:
треба да урадите задатке који се налазе на страни 180 у Збирци.
123. под а, б, в
124. под г
То је ваш домаћи задатак.
Додатни задатак:
182 стр, зад. 153
Понедељак, 4. мај 2020.
час 121
Среда, 29.април 2020.
час 120.
Драги петаци, приметили сте да сам прегледао и оценио ваше радове, као и да сам сваком од вас послао образложење и коментар за урађене задатке. Ваши радови су прилично премашили моја очекивања, тако да сам, на основу претходног искуства и начина решавања дошао до закључка да су неки од вас радили потпуно самостално а неки мање самостално. Ипак, ничије резултате нећу да умањујем, тако да , на основу урађеног, могу да закључим да је ова област успешно савладана, и то са врло добрим успехом, а то ме нарочито радује јер ће нам баш ова област бити јако заступљена у градиву за шести разред.
Поред сумативне оцене свако од вас је добио и формативну оцену активности, другу за овај месец, а дао сам и оцене из Информатике.
Данашња наставна јединица је:
СВОЈСТВА МНОЖЕЊА РАЗЛОМАКА, БРОЈЕВНИ ИЗРАЗИ
Множење разломака је комунитативно (подсети се!)
за све разломке важи:
a ∙ b = b ∙ a
Множење разломака је асоцијативно (подсети се!)
за све разломке важи:
(a ∙ b) ∙ c = a ∙ (b ∙ c)
Нулом се не дели!
Множење је дистрибутивно према сабирању (веома важно!!)
a ∙ (b + c) = a∙b + a∙c
Домаћи задатак: збирка, страна 178, задаци 101 и 102.
Напомена: у задацима се не тражи да редом рачунате, већ да применом ових правила уредите изразе тако да можете бројеве да скратите и на тај начин знатно смањите рачунање.
Уторак, 28.април 2020.
час 119.
Драги петаци, данас сте радили проверу. Било је неких техничких потешкоћа, вероватно због непотпуне компатибилности наших уређаја, система и апликација. Ипак смо све успели да завршимо у року. задатке ћу прегледати у току ове недеље, када ћете бити и оцењени. Свако од вас ће добити мејл са образложењем оцене.
На ТВ учионици данас је лекција
ДЕЉЕЊЕ РАЗЛОМАКА
утврђивање
Ми смо ту лекцију радили, али ви обавезно треба да испратите све што се емитује на ТВ учионици.
Данас неће бити домаћих задатака јер сте радили проверу. Сутра настављамо.
Понедељак 27. април 2020.
час 118.
МНОЖЕЊЕ РАЗЛОМАКА
Разломци се множе тако што се помножи бројилац са бројиоцем и именилац са имениоцем:
Разломци се деле тако што дељеник препишемо, делилац напишемо у облику његове реципрочне вредности и онда множимо.
Кад завршимо и множење и дељење погледамо да ли добијени разломак може да се скрати и да ли може да се претвори у мешовити број. Видимо:
Разломке сабирамо и одузимамо само ако имају исте имениоце, тако што именилац препишемо а бројиоце саберемо или одузмемо.
Ако немају исте имениоце, разломке морамо проширити да добијемо заједнички именилац:
Сутра је, по договору, писмени задатак. Поновите и рачунске операције са децималним бројевима, као и једначине и неједначине у вези са сабирањем и одузимањем. За сваког од вас је спремљен задатак који ћете добити у 12 сати. На задатку је кратко упутство, прочитајте га и поступите по њему. Имате довољно времена, читавих пола сата више него у школи. Прочитајте сваки задатак и више пута ако треба, да би вам било јасно шта треба да урадите.
Четвртак 23.април 2020.
час 117.
Добио сам неколико мејлова са домаћим задацима, али само једно обавештење да сте прочитали и разумели обавештење о писменом задатку. Зато га постављам поново:
У уторак 28.априла, радићете писмени задатак. Тога дана ће свако од вас у 12 сати добити задатке које треба да уради, фотографише и те фотографије пошаље на мој мејл најкасније до 13сати и петнаест минута. Задатке ћете добити на мејл адресе са којих сте ми се до сада јављали. Задаци ће бити из области сабирања, одузимања, множења и дељења разломака. Свако од вас ће имати задатке исте тежине али са другачијим подацима.
Напомињем да задатке који пристигну после задатог рока нећу узимати у обзир. Молим да овај писмени задатак схватите најозбиљније, јер ћу вам на основу њега дати једну од оцена. АКО ВАМ ЈЕ БИЛО ШТА НЕЈАСНО у вези овог обавештења ПИТАЈТЕ НА ВРЕМЕ!! ТАКОЂЕ, ДА МИ СЕ СВИ ЈАВИТЕ ДО ПЕТКА, ДА СТЕ ПРОЧИТАЛИ И РАЗУМЕЛИ ОБАВЕШТЕЊЕ!!
Данашња наставна јединица се односи на
ДЕЉЕЊЕ РАЗЛОМАКА
утврђивање
Поново прочитајте објашњења и правила са претходног часа!
За домаћи урадите задатке из Збирке, страна 171, задатак 45 од е до к и 46 задатак од е до и.
Додатни задатак: стр 178, задатак 104
Среда, 22.април 2020.
час 116.
ВАЖНО!!ВАЖНО!!ВАЖНО!!
ВАЖНО!!ВАЖНО!!
Драги петаци, у уторак 28.априла, радићете писмени задатак. Тога дана ће свако од вас у 12 сати добити задатке које треба да уради, фотографише и фотографије пошаље на мој мејл најкасније до 13сати и петнаест минута. Задатке ћете добити на мејл адресе са којих сте ми се до сада јављали. Задаци ће бити из области сабирања, одузимања, множења и дељења разломака. Свако од вас ће имати задатке исте тежине али са другачијим подацима.
Напомињем да задатке који пристигну после задатог рока нећу узимати у обзир. Молим да овај писмени задатак схватите најозбиљније, јер ћу вам на основу њега дати једну од оцена. АКО ВАМ ЈЕ БИЛО ШТА НЕЈАСНО у вези овог обавештења ПИТАЈТЕ НА ВРЕМЕ!! ТАКОЂЕ, ДА МИ СЕ СВИ ЈАВИТЕ ДО ПЕТКА, ДА СТЕ ПРОЧИТАЛИ И РАЗУМЕЛИ ОБАВЕШТЕЊЕ!!
Данашња наставна јединица се односи на
ДЕЉЕЊЕ РАЗЛОМАКА
Дељење разломака се врши на следећи начин:
1. Дељеник препишемо
2. Напишемо знак за множење
3. делилац напишемо у реципрочном облику
4. множимо по правилу за множење: бројилац пута бројилац, именилац пута именилац
Пример:
Подсећам вас да је РЕЦИПРОЧНА ВРЕДНОСТ БРОЈ КОЈИМ СЕ МНОЖИ НЕКИ ДРУГИ БРОЈ ДА БИ СЕ ДОБИЛА ЈЕДИНИЦА.
На слици испод видите пример четири разломака и њихових реципрочних вредности
а производ неког броја и реципрочне вредности тог броја је увек 1
Као што видите, реципрочну вредност неког разломка лако добијемо тако што "обрнемо" разломак, тј. заменимо места бројиоцу и имениоцу.
Дељење разломка ЦЕЛИМ БРОЈЕМ се врши тако што се целом броју допише јединица у именилац и онда дели по правилу за дељење:
ДОМАЋИ ЗАДАТАК: Збирка, страна 171, задатак 45 а-ђ
46 задатак а-ђ.
НАПОМЕНА: ако у дељењу учествују мешовити бројеви МОРАМО ИХ претворити у разломке, и онда делити.
Уторак, 21.април 2020
час 115
МНОЖЕЊЕ И ДЕЉЕЊЕ ДЕЦИМАЛНИХ БРОЈЕВА
утврђивање
ваш данашњи задатак:
четвртак, 16. април 2020.
час 114
среда, 15.април 2020.
час 113
ДЕЉЕЊЕ ДЕЦИМАЛНИХ БРОЈЕВА
АКО ДВА ДЕЦИМАЛНА БРОЈА ИМАЈУ ЈЕДНАК БРОЈ ДЕЦИМАЛА, ОБРИШЕМО ЗАРЕЗЕ И ДЕЛИМО ИХ КАО ЦЕЛЕ БРОЈЕВЕ. АКО НЕМАЈУ, ДОПИСУЈЕМО НУЛЕ ОНОМ БРОЈУ КОЈИ ИМА МАЊЕ ДЕЦИМАЛНИХ МЕСТА, ПА ОПЕТ БРИШЕМО ЗАРЕЗЕ.
И данас је час утврђивања градива.
Ваши задаци за вежбање и домаћи су:
уторак, 14.април 2020.
час 112
Драги петаци, после првих двадесетак дана добили сте и прве оцене активности. Већина вас је била и остала врло активна, и сходно томе и добро оцењена. Разумљиво је да нисмо могли сви одмах и у истој мери да се пребацимо на овакав начин наставе, из много разлога који су мање или више оправдани. Ускоро ће бити почето и са бројчаним оцењивањем пошто смо неке области завршили. Ваше је да пратите ТВ учионицу, и наставу коју држим преко овог блога, и да се потрудите најбоље што можете у овом тренутку. По задацима које добијам видим да напредујете, и то је за сваку похвалу. Ипак, још увек нисам са свима успоставио контакт, јер очигледно да неки родитељи и ученици не схватају у довољној мери озбиљност ситуације у којој се налазима и начина на који покушавамо да превазиђемо ту ситуацију.
Данашња наставна јединица је
ДЕЉЕЊЕ ДЕЦИМАЛНИХ БРОЈЕВА
и у њој настављамо са задацима. По оним задацима које сте послали видим да сте усвојили начин дељења. Ипак , још једном истичем правило:
АКО ДВА ДЕЦИМАЛНА БРОЈА ИМАЈУ ЈЕДНАК БРОЈ ДЕЦИМАЛА, ОБРИШЕМО ЗАРЕЗЕ И ДЕЛИМО ИХ КАО ЦЕЛЕ БРОЈЕВЕ. АКО НЕМАЈУ, ДОПИСУЈЕМО НУЛЕ ОНОМ БРОЈУ КОЈИ ИМА МАЊЕ ДЕЦИМАЛНИХ МЕСТА, ПА ОПЕТ БРИШЕМО ЗАРЕЗЕ.
Као у следећем примеру: дељеник има три децимале а делилац две. Допишемо нулу делиоцу, сада оба броја имају исти број децимала. обришемо зарезе и делимо два цела броја.
Пример је мало смешно исписан, још се нисам навикао да пишем на табли, али нећете замерити.
ДОМАЋИ:
ДОДАТНИ ЗАДАЦИ: Збирка, 176стр, задатак 95
понедељак, 13.април 2020.
час 111
Данас је на ТВ учионици а и на нашем блогу на реду
ДЕЉЕЊЕ ДЕЦИМАЛНОГ БРОЈА ПРИРОДНИМ БРОЈЕМ
подсетимо се:
ДЕЉЕЊЕ ДЕЦИМАЛНОГ БРОЈА ДЕКАДНОМ ЈЕДИНИЦОМ се врши тако што се децимални зарез (запета) помера У ЛЕВО ЗА ОНОЛИКО МЕСТА КОЛИКО НУЛА ИМА ДЕКАДНА ЈЕДИНИЦА КОЈОМ ДЕЛИМО!
Покажимо на примеру:
12, 453 : 10 = 1,2453
12, 453 ∙ 100 = 0,12453
12, 453 ∙ 1000 = 0,012453
Сада ћемо, користећи примере, показати правило за дељење децималних бројева, које важи и када делимо природним бројем.
ПРАВИЛО ДЕЉЕЊА ЈЕ:
АКО ДВА ДЕЦИМАЛНА БРОЈА ИМАЈУ ЈЕДНАК БРОЈ ДЕЦИМАЛА, ОБРИШЕМО ЗАРЕЗЕ И ДЕЛИМО ИХ КАО ЦЕЛЕ БРОЈЕВЕ
10,2 : 5,1 = 102 : 51
3, 24 : 4, 11 = 324 : 411
26, 765 : 5,234 = 26765 : 5234
пример 1: дељење природним бројем
32,2 : 2 = ?
видимо да дељеник има једну децималу а делилац нема. Ако броју 2 допишемо нулу као децималу онда имамо
32,2 : 2,0 =
Видимо да оба броја имају по једну децималу, па применимо правило дељења:
322 : 20 = 16,1
20
122
120
20
20
==
пример 2: дељење децималним бројем када бројеви немају исти број децимала:
52,1 : 26,05 =
видимо да делилац има једну децималу више од дељеника: зато дељенику дописујемо нулу као другу децималу и имамо:
52,11 : 26,05 =
примењујемо правило и бришемо зарезе, па добијемо:
5211 : 2605 = 2
И то је то!!! поновимо правило:
АКО ДВА ДЕЦИМАЛНА БРОЈА ИМАЈУ ЈЕДНАК БРОЈ ДЕЦИМАЛА, ОБРИШЕМО ЗАРЕЗЕ И ДЕЛИМО ИХ КАО ЦЕЛЕ БРОЈЕВЕ. АКО НЕМАЈУ, ДОПИСУЈЕМО НУЛЕ ОНОМ БРОЈУ КОЈИ ИМА МАЊЕ ДЕЦИМАЛНИХ МЕСТА, ПА ОПЕТ БРИШЕМО ЗАРЕЗЕ.
Домаћи задатак: Збирка, страна 174, задатак 69 под а,б,в
и 175 страна, задатак 70 а-ј.
Додатни задатак: 176, зад. 88 и 90.
петак, 10. април 2020.
час 110.
Драги петаци, и данас ћемо радити
МНОЖЕЊЕ ДЕЦИМАЛНИХ БРОЈЕВА
утврђивање
поновимо прво правила која смо научили:
МНОЖЕЊЕ ДВА ДЕЦИМАЛНА БРОЈА СЕ ОБАВЉА КАО ДА НЕМА ДЕЦИМАЛНИХ ЗАРЕЗА, АЛИ СЕ У ПРОИЗВОДУ МОРА ОДВОЈИТИ ОНОЛИКО ДЕЦИМАЛНИХ МЕСТА КОЛИКО ИХ УКУПНО ИМА У ЧИНИОЦИМА.
Тако, ако у операцији множења учествује више чиниоца, рачунају се места сваког од њих:
0,01 ∙ 0,001 ∙ 0,1 ∙ 0,0001 = 0,0000000001
за домаћи задатак још мало вежбања:
3,27 ∙ 1,42 =
11, 6 ∙ 2,45 =
25, 772 ∙ 3,1 =
0,002 ∙ 431 =
25 ∙ 12,63 =
0,1 ∙ 0,2 ∙ 0,3 =
0,01 ∙ 0,2 ∙ 0,003 =
додатни задаци: Збирка, страна 175, задаци 81 и 87.
ДОДАТНИ ЗАДАЦИ НИСУ ОБАВЕЗНИ.
поновимо прво правила која смо научили:
МНОЖЕЊЕ ДЕЦИМАЛНОГ БРОЈА ДЕКАДНОМ ЈЕДИНИЦОМ се врши тако што се децимални зарез (запета) помера У ДЕСНО ЗА ОНОЛИКО МЕСТА КОЛИКО НУЛА ИМА ДЕКАДНА ЈЕДИНИЦА КОЈОМ МНОЖИМО!
ДЕЉЕЊЕ ДЕЦИМАЛНОГ БРОЈА ДЕКАДНОМ ЈЕДИНИЦОМ се врши тако што се децимални зарез (запета) помера У ЛЕВО ЗА ОНОЛИКО МЕСТА КОЛИКО НУЛА ИМА ДЕКАДНА ЈЕДИНИЦА КОЈОМ ДЕЛИМО!
МНОЖЕЊЕ ДВА ДЕЦИМАЛНА БРОЈА СЕ ОБАВЉА КАО ДА НЕМА ДЕЦИМАЛНИХ ЗАРЕЗА, АЛИ СЕ У ПРОИЗВОДУ МОРА ОДВОЈИТИ ОНОЛИКО ДЕЦИМАЛНИХ МЕСТА КОЛИКО ИХ УКУПНО ИМА У ЧИНИОЦИМА.
Тако, ако у операцији множења учествује више чиниоца, рачунају се места сваког од њих:
0,01 ∙ 0,001 ∙ 0,1 ∙ 0,0001 = 0,0000000001
за домаћи задатак још мало вежбања:
3,27 ∙ 1,42 =
11, 6 ∙ 2,45 =
25, 772 ∙ 3,1 =
0,002 ∙ 431 =
25 ∙ 12,63 =
0,1 ∙ 0,2 ∙ 0,3 =
0,01 ∙ 0,2 ∙ 0,003 =
додатни задаци: Збирка, страна 175, задаци 81 и 87.
ДОДАТНИ ЗАДАЦИ НИСУ ОБАВЕЗНИ.
четвртак, 9.април 2020.
час 109
Данашња наставна јединица је:
МНОЖЕЊЕ ДЕЦИМАЛНИХ БРОЈЕВА
утврђивање
Ово су задаци за вежбање, и уједно ваш домаћи задатак:
Среда, 8.април 2020.
час 108
Драги петаци, од данас ћу, осим обавезног задатка за домаћи, давати и предлог
задатка вишег нивоа. Тај задатак нисте у обавези да урадите, он је
изазов за оне ученике који желе да постигну боље резултате.
Данашња наставна јединица је:
МНОЖЕЊЕ ДЕЦИМАЛНИХ БРОЈЕВА